جستجو
تقدیر از افراد و سازمان‌های موفق در حوزه مسئولیت‌ پذیری اجتماعی image


 

 

 بهره برداری از ظرفیت های اتوبوسرانی در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی


از آنجایی که هدف نهایی مسئولیت پذیری اجتماعی، تمرکز بر بهبود و حفظ رفاه اجتماعی افراد جامعه است، محورهای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مسئولیت پذیری اجتماعی به شرح زیر می باشد :

1- درون سازمان (کارکنان)2- زیست محیطی 3- ذی نفعان (مردم ومشتریان) 4- نهادهای موجود در جامعه(مشارکت پذیری) .

ظرفیت های برون سازمانی اتوبوسرانی، از طریق اتوبوس، ایستگاه  و پایانه تأمین می شود و اداره مرکز و سامانه های شرکت واحد  (6 سامانه در سطح شهر)، مدیریت این سه واحد را (به انضمام محیط درون سازمان) بر عهده داشته و هماهنگی های لازم را به عمل می آورند.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران  با توجه به اهداف بلندمدت خود برای توسعه حمل و نقل عمومی، رضایت مندی شهروندان و کارکنان ، خود را مکلف به رعایت حقوق شهروندی می داند و این مهم را به مثابه راهنما و شاخص توسعه خود، مدنظر قرار می دهد.

از آنجایی که رویکرد شرکت واحد از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تغییر پیدا کرده است ، بنابراین دبیرخانه کارگروه اجتماعی به عنوان یکی از واحدهای روابط عمومی با رویکرد توجه به اهمیت مسئولیت پذیری اجتماعی   از اردیبهشت سال 94 آغاز به فعالیت نموده است. اهداف این دبیرخانه علاوه برمخاطب شناسی و شناسایی ذینفعان سازمان ، پیگیری از اقدامات به روز معاونت های مختلف اتوبوسرانی ، تهیه گزارش اقدامات اجتماعی در اتوبوسرانی  ،  هماهنگی و برگزاری جلسات هم اندیشی در خصوص مسائل اجتماعی  وهم سوسازی فعالیت ها و عملکرد بخش‏های مختلف سازمان (اقدامات درون و برون سازمانی)  می باشدکه این موضوع با ارائه خدمات هوشمند و سريع به شهروندان تهراني و سایر اقدامات مرتبط، منجر به دریافت  افتخاراتی در این سال ها گردیده و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان را فراهم نموده است.

محور های مسئولیت پذیری اتوبوسرانی به شرح زیر است  :

1-      درون سازمانی :کارکنان و خانواده ایشان.

2-     برون سازمانی :

الف) شهروندان.

ü      شهروندان و مشتریان (مسافران).           

ü      افراد کم توان و معلولین و استثنایی.

         ب) جامعه محلی (همسایگان هم جوار اطراف ستاد و سامانه‏ها).

          ج) زیست محیطی .

1- درون سازمانی: کارکنان

ü      استقرارمدیریت HSE و طب کار در ستاد و سامانه ها.

ü      فرصت بهره گیری از درمانگاه های شهرسالم، برای درمان بیماری کارکنان و خانواده هایشان .

ü      بهره گیری از سامانه  1888 و 137 (با امکان دریافت پیام کارکنان).

ü      استقرار نظام پیشنهادات.

ü      ارائه کارت سلامت به رانندگان پس از طی مراحل آموزشی و ارائه کارت رانندگی ایمن با شبیه ساز رانندگی در دانشگاه خواجه نصیربه ایشان .

ü      وجود مدیریت رفاه در شرکت برای تحقق  فرصت های ورزشی، تفریحی ،سفر.

ü      برگزاری کلاس های آموزشی مستمر برای کارکنان در زمینه های بهداشت جسم ،روان و ایمنی  و .....

2-    برون سازمانی

الف)شهروندان

ü      شهروندان و مشتریان(مسافرین)

1- گسترش فن‏آوری IT ومدیریت سیستم‏ها از طریق سیستم حمل ونقل هوشمند(ماژول زمان بندی)

2 - استفاده از اتوبوس ها یی با تکنولوژی روز دنیا (اتوبوس سه کابین هیبریدی ) وارتقا کیفیت خدمات با بهره گیری ازاتوبوس های یورو  2،3،4 و اتوبوس های برقی.

3-     ارسال منظم اتوبوس ها به مراکز معاینه فنی

4-     انجام نظرسنجی کتبی از مسافران و ارزیابی نتایج آن.

5-     پیاده سازی استاندارد 10002 , 10004  ISO  مدیریت رسیدگی به شکایات و ارزیابی و پایش رضایتمندی مشتری و ایجاد بستر مناسب جهت دسترسی شهروندان به دفاتر بازرسی به منظور طرح شکوائیه.

6-     تغییر و بازنویسی درگاه اطلاع رسانی  شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای آگاهی هرچه بیشتر شهروندان و دسترسی ساده تر ایشان به اطلاعات زمانبندی، مسیریاب و....

7-     همکاری در جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی.

8-     همکاری با سایر سازمان ها ، به  خصوص نصب پوستر مناسبت های مختلف در فضای داخل و بیرون اتوبوس ها ،ایستگاه ها و.....

9-     سرويس رساني به شهروندان در مراسم هاي ملي ، مذهبي و عمومی.

10-   بهره برداری از ظرفیت های موجود فضای تبلیغاتی در اتوبوس ها و ایستگاه ها و پایانه ها.

11-   همکاری با مجامع علمی معتبر.

12-  راه اندازی کمپین خط سفید .

13-    انعقاد تفاهم نامه با سازمان هایی چون معاونت فرهنگی قوه قضائیه،سازمان مدیریت پسماند،اداره کل سلامت شهرداری در راستای آموزش های همگانی واختصاص تعداد مشخصی از اتوبوس ها جهت نصب پیام های آموزشی در همین راستا بر روی بدنه و داخل اتوبوس ها با لوگوهای سازمان های مذکور.

 

ü      افراد کم توان و معلولان 

1- تأسیس سامانه جانبازان و معلولان برای خدمات رسانی به مشتریان کم توان.

2- سرویس رسانی به این عزیزان در تمامی مناسبت های خاص مانند مسابقات پارا آسيايي و پارا المپیک و...

3-     تسهیل ورود معلولان به اتوبوس با بهره گیری از اتوبوس های کف پایین( low floor ).

4-     راه اندازی اتوبوس های گردشکری ویژه افراد کم توان شهر تهران.

5-     تجهیز برخی ایستگاه های تندرو به تابلوی راهنمای مسیر با خط بریل و محل اختصاصی تردد روشندلان .

 

ب) جامعه محلی (همسایگان هم جوار ستاد و سامانه‏ها)

1-  استفاده از فضای سبز بوستان الغدیر در خیابان هنگام (تخصیص زمین از سوی اتوبوسرانی به شهرداری منطقه 4).

2- ارائه خدمات دندانپزشکی در کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی اتوبوسرانی واقع در خیابان هنگام.

3- تخصیص پارکینگ اتوبوسرانی واقع در خیابان هنگام (جهت پیشگیری از مزاحمت برای اجتماع و محله اطراف سازمان).

4- توقف خدمات کارواش به جهت پیشگیری از ایجاد آلودگی زیست محیطی مناطق اطراف  ستاد و راه اندازی سپتیک و تصفیه آب های خروجی از کارواش سامانه های اتوبوسرانی برای سلامت محلات اطراف.

ج)زیست محیطی

1- تجهيز و به روز نمودن ناوگان اتوبوسرانی و حرکت به سمت بکارگیری اتوبوس هایی با سوخت پاک  و ورود اتوبوس های گازسوز تا حدود3000 دستگاه.

2-     برنامه ریزی در جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی و انتخاب مینی بوس های با قدرت و گشتاور کافی و همچنین تامین کننده اهداف محیط زیست.

3-     ایجاد زیر ساخت های لازم در جهت بازسازی و فعال سازی مجدد اتوبوس های برقی در نواحی مرکزی شهر.

4-     برگزاری دوره های آموزشی برای رانندگان در جهت خاموش نمودن اتوبوس ها در ابتدا و انتهای خطوط و انجام رانندگی سبز (پرهیز از گاز و ترمز اضافی در هنگام بهره برداری).

شناسایی و بازسازی اتوبوس های فرسوده (به ویژه وضعیت فنی و قوای محرکه) با اولویت اتوبوس های خصوصی و با عمر کاری بالا.  

                                    

 

 

 


 

 

تقدیر از افراد و سازمان‌های موفق در حوزه مسئولیت‌ پذیری اجتماعی

 

در نخستین همایش مجمع ملی سلامت در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و پاسخگویی به تعدادی از افراد و سازمان‌های موفق در این زمینه تقدیر شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، استانداران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان، سیستان و بلوچستان مورد تقدیر قرار گرفته و استاندار تهران به عنوان استاندار برتر در حوزه سلامت انتخاب شد.

 همچنین بنیاد مستضعفان به عنوان دستگاه برتر در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان نهاد برتر در خصوص همکاری بین بخشی و صداوسیما برای ترویج فرهنگ سلامت مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

 همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو، شرکت ملی نفت ایران، شرکت دارویی برکت، معاونت اجتماعی شهرداری تهران، رئیس بنیاد برکت، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با مدیریت پیمان سنندجی در حوزه مسئولیت اجتماعی در همه قسمت‌ها با محوریت انجام تعهد موفق به اخذ لوح تقدیر و سپاس شد.




 


 

 

حضور شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در همایش مسئولیت اجتماعی  شرکت ها ،ضرورت ها و اصول  



کارشناسان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورخه 6/10/95 در نشست کارشناسی کمیسیون حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی بنگاه ها با عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت ها ،ضرورت ها واصول که با حضور اساتید دانشگاه تهران در محل اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزان برگزار شد، شرکت نمودند.




 


 

 

  جلسه هم انديشي كارشناسان امور تکریم با صاحب نظران و اساتید دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران

 

با هماهنگي اداره آموزش شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در هفته گذشته جلسه ايي درخصوص فرهنگ سازي در استفاده از اتوبوس و حمل ونقل عمومی و همچنین حفظ اموال عمومي ، تعامل در جهت ارتقاء سطح تکریم شهروندی و شناسايي ظرفيت‏هاي تبليغات محيطي تاثير گذار در نمایان شدن خدمات ارزشمند رانندگان زحمت کش دردفتر خانم دكتر فردوسي با حضور صاحب نظران و كارشناسان روابط عمومی شرکت اتوبوسرانی برگزارگردید.




 


 

 

حضور شرکت واحد اتوبوسراني تهران درجشنواره ملي سلامت و نهادهاي اقتصادي ،اجتماعي و فرهنگي 

 

با توجه به برگزاری جشنواره ملی سلامت و نهادهای اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی و حضور شرکت ها ،موسسات ،ادارات و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این جشنواره،ارزیابی شرکت واحد اتوبوسرانی بر اساس پنج دامنه سلامت کارکنان،سلامت مشتریان،سلامت اجتماع و محله،سلامت جامعه و محیط زیست با محور های دانش ، تعهد ، مسئولیت پذیری ،تحقیق و اقدام صورت خواهد پذیرفت و به شرکت یا نهاد برتر جایزه ملی مسئولیت پذیری و پاسخگویی نهادهای اجتماعی و اقتصادی در برابرسلامت ،تعلق خواهد گرفت.

 

 


    
جهت دریافت مطاله" خط ميدان شوشميدان بهارستان به منظور بررسي آلاينده هاي زيست محيطي در راستاي مسئوليت اجتماعي " اینجا را کلیک کنید.

 

 

 


 

 

 

 

         

 

 

print

تعداد بازدید کنندگان:647

rating
  نظرات