جستجو
خودروهای فرسوده دیزلی که خصوصاً معاینه فنی هم ندارند، در آلودگی هوا نقش زیادی دارند image

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران در خصوص سهم اتوبوسهای درون شهری در آلودگی هوا اظهار کرد...


طبق استاندارد‌های تعریف شده کلان شهرها و براساس طرح جامع پایتخت، تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داشته در صورتی که ناوگان اتوبوسرانی در شرایط فعلی، ۶ هزار دستگاه اتوبوس دارد که ۳ هزار دستگاه آن فرسوده است، بنابراین می توان گفت سیستم حمل و نقل عمومی تهران به 6 هزار دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو 5 به بالا نیاز دارد.

ایشان با تأکید بر اینکه همه اتوبوس‌های دیزلی در حال تردد در شهر، مربوط به شرکت اتوبوسرانی تهران نیست و تعداد اتوبوس‌های دیزلی این شرکت به نسبت کل ناچیز است، گفت: تنها 3 هزار دستگاه اتوبوس دیزلی در شرکت اتوبوسرانی تهران موجود است.

سنندجی با بیان اینکه اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی، اجازه کار ندارند، تصریح کرد: از تیر ماه سال جاری اخذ معاینه فنی برای کلیه اتوبوس‌ها الزامی شد  و در غیر این صورت سوخت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با تدوین نرم‌افزار مخصوص، تمام خودروهای سرویس ادارات و سازمانها به شرط داشتن معاینه فنی برای تردد در تهران مجوز دریافت می‌کنند که این مهم بزودی در حال اجرایی خواهد گردید.

وی در ادامه گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در صورت عدم صدور مجوز تردد برای این خودروها، جریمه فقدان اخذ معاینه فنی و تردد بدون مجوز در تهران ، لحاظ می‌شود.

سنندجی در پایان گفت: نرخ خرید اتوبوس‌ها به شدت افزایش یافته است، لذا در شرایط موجود در صورتیکه بتوان اتوبوسهای فرسوده را از رده خارج و اتوبوسهای جدید را برابر مصوبه سال گذشته دولت محترم جایگزین کرد، می توان شرایط بهتری را در کاهش آلودگی هوا و رضایت مندی مردم داشته باشیم، در غیر اینصورت به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داده‌ایم که شرایطی را فراهم کند تا اتوبوس‌های دست دوم دارای استاندارد بالا را بتوان وارد ناوگان اتوبوسرانی نمودکه  قطعاً وضعیت آن‌ها بسیار بهتر از اتوبوس‌های فعلی فرسوده خواهد بود.

print

تعداد بازدید کنندگان:121

rating
  نظرات